småttingar i hemmet

Först: tack Danttu för dina visa ord. Du är en pärla.
Fick nyligen ett samtal från Leyla som jag köpte katt skatt Lucifer av, och jag skall ta hand om hennes ena katt och hennes fyra små bebisar på två veckor och lära mig hur man avlar och tar hand om en kull. Hon kommer på lördag med dem, och de skall stanna hos mig tills de blir mellan 10 - 12 veckor. Min man skakade bara på huvudet och tyckte att det vart en dum idé, men jag vet att han kommer ändra sig så fort snuttisarna kommer hit. Jag har ingenting att göra om dagarna, jag är på g att bli sjukskriven och jag vill jobba med katter och hundar: detta är en chans för mig att lära mig just det jag vill arbeta med. Dessutom betalar hon all mat och kattsand, så det blir inga som helst extra kostnader för oss. Jag ringde pappa i full extas och kunde knappt få orden rätt i mun av lycka. Han skrattade och blev glad för min skull, peppade mig och blev väldigt mer nyfiken på att få komma hit och se sötnosarna. Då de inte är renrasiga kommer de säljas med en symbolisk summa. Life is good sometimes.

puss

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt för dig! Djur är ju värsta braiga terapin också, finns inget bättre att sysselsätta sig med :) Det kommer nog gå toppen! Och uppfödning är så himla roligt och lärorikt. :)

2009-05-29 @ 14:04:11
URL: http://thepaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0