Nytt och plastigt

Ja - tjohoj och tjut i tutan. Jag skaffar (som ni ser) en till blogg för alla som vill läsa. Denna kommer alltså inte vara privat som min andra. Kommer antagligen lägga den privata på hold. Jag har saknat att kunna skriva för _alla_ samt att den gamla innehåller sköra minnen som jag helst inte vill röra vid.

Idag spenderade jag ännu en förmiddag på stadens gator..nej, på stadens affärer. Japp, you know me too well. Shoppade lite tröjor, leggings (som min syster retas mig för då jag säger 'leggins' istället), jacka, skor, body mm. Trevligt! Sen sprang jag förbi coffee shop (hjälp? namn?) och köpte två kaffe to go, en svart kaffe till Ira och en latte till mig. Det vart aningen vingligt och jag nojade mig tusenfaldigt över om jag skulle snubbla och tappa kaffet, råka luta mig åt sidan och få det i hela knät, råka springa in i någon kostym snubbe och söla ner hans kritvita skjorta etc, etc - men till min stora förväning klarade jag med hela vägen till hållplatsen. Där gav jag Ira hennes kaffe illa kvickt. Som jag skrev tidigare på min privata (privata som i 'enbart för mina ögon') dagbok så ger Ira mig någon slags ljummen känsla inombords. Sådär roande, tillfredsställande - en sådan go känsla när man kommer in från vinterkylan och sätter sig ner med en kopp kaffe framför en öppen brasa - sådant som lockar fram rosiga kinder och ett fånigt leende. Tack. Tusenfaldigt tack. Väldigt mysigt. Och jisses, sicken toppen lägenhet du fått dig! Helt underbar. Ira målade mina fyrkantiga naglar alldeles skrikande råsa och gav mig Theralen mot krypningarna. Jag tänker mycket på A som kämpar för sin rätt att leva och känner en enorm sorg och saknad, men också en stolthet att hon orkar och fortsätter kämpa - det med alla vänner bakom sig. Vi finns alltid här, alltid. Min lilla Charli-Star ligger på golvet brevid mig och sover så gott. Fick fnatt förut och kokade mig en kopp kaffe och sitter här och surplar ur den stora, runda koppen med stearinljus brevid mig. Myspys. Sådant göra Ira med en - lämnar en i en sådan go stämning *loves*. Lite Ira style på skrivandet med. Staden verkar vara lugn, har ännu inte hört sirener från varken ambulans eller polis, kanske för att jag har på mig mina hörlurar? Haha. Suck. Nåväl, jag hoppas på att den håller sig lugn iaf.

out

Kommentarer
Postat av: Öh!

Men öh! Man behöver la fan glasögon för att läsa denna text som du skriver med! Hmm, kommer dit och lånar dina gigantiska glasögon då xD

2009-05-04 @ 15:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0